Dag 2 - Reisverslag uit Nawalgarh, India van simonrina - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Nawalgarh, India van simonrina - WaarBenJij.nu

Dag 2

08 November 2012 | India, Nawalgarh

6 nov

Het is half zeven en de wekker gaat. Even rustig aan wakker worden. Dit is normaal de tijd dat we opstaan om naar het werk te gaan. Hoezo vakantie!!
We hebben vandaag een lange reisdag voor de boeg. +/- 150 kilometer. En dat zijn andere kilometers dan wij gewend zijn. Hier zullen we volgens de planning (inclusief de stops) zo ongeveer 9 uur over doen. Ja het wegdek hier is iets minder strak geasfalteerd dan bij ons en ik denk niet dat de we de 120 gaan halen wat snelheid betreft. De slechte wegen dwingen een gemiddelde snelheid van 40 km/uur af.
Kwart voor acht worden onze koffers in de lobby verwacht, en acht uur vertrekken we. Tussentijds hebben we nog even de tijd voor het ontbijt. Het hotelpersoneel is blijkbaar niet gewent dat de toerist zo vroeg vertrekt. Het ontbijt is nog niet klaar, maar wat toast en een pikant gebakken eitje (hier worden ook al kruiden in gedaan) is snel gemaakt.
8 uur. Het is tijd. We laten Delhi achter ons en rijden door het woestijnlandschap richting Nawalgarh. Nawalgarh ligt in het centrum van de Shekhawati streek. Deze streek is genoemd naar Rao Shekha een heerser uit de 19e eeuw.
Het leven van India raast aan ons voorbij. Kudde schapen steken de weg over en heilige koeien liggen ontspannen op de weg. Tijdens de rit zien we mannen op karren rijden met dromedarissen ervoor en langs de kant van de weg lopen vrouwen in prachtige sari's.
De afspraak die we voor vertrekken hebben gemaakt is dat we om de twee uur een sanitaire/bakje leut stop inlassen en als alles meezit we half 1 gaan lunchen. De verwachte aankomsttijd zal rond een uur of vijf zijn.
Halverwege de rit is onze chauffeur de weg kwijt. Als hij het al niet weet.....Misschien zou hier een TomTom uitkomst kunnen bieden! Ik ben bang dat we op deze manier vijf uur niet gaan halen! Na de lunch wordt mijn vermoeden bevestigd en komen we later in het Koolwal Kothi hotel aan dan gepland. De kilometers razen weer onder ons door en de Indiase taferelen flitsen weer voorbij.
Wanneer de tijd voor de laatste tussenstop allang verstreken is geeft de chauffeur aan dat hij graag wil doorrijden want we zijn niet ver van het hotel af. O......Wat gaat er mis! Of eigenlijk wat gaat er goed! Toch iets minder obstakels op de weg dan hij had verwacht?
Rond vijf uur staan we stil bij een mooi gebouw. Dit blijkt ons hotel te zijn. Het is hem gelukt. Goed gedaan jochie. Bij het binnentreden van de binnentuin van het hotel verwelkomen twee personeelsleden ons. We krijgen een bloemenkrans van afrikaantjes omgehangen en van een rood goedje een dot met een rijstkorrel op het voorhoofd. Het lijkt zo wel heel erg Indiaas.
Onze koffers worden naar boven gebracht en bij het openen van hotelkamerdeur zien we een grote kamer met een mooi hemelbed. Ziet er zeer romantisch uit. Maar waar we nu wel heel nieuwsgierig naar zijn is of de douche een beetje werkt. Ik ga het meteen proberen. En jawel heerlijk.........
Rond een uur of zeven wordt er nog een kleine poppenspel voor ons opgevoerd. Grappig om te zien. Na dit schouwspel gaan we nog even naar het dak van het hotel. Daar hebben we een mooi uitzicht over Shekhawati by night.
Wanneer ik op het prachtige hemelbed lig merk ik dat ik nog wat nahobbel van de busrit. Het slechte wegdek heeft ervoor gezorgd dat mij evenwichtsorganen een beetje in de hobbel zijn (haha).