Afrika, shongololoexpres - Reisverslagen van - WaarBenJij.nu Afrika, shongololoexpres - Reisverslagen van - WaarBenJij.nu

Afrika, shongololoexpres

16/17 sept 219
Het is zes uur als we na een wat vervelende start van mijn vakantie de Wetering toch verlaten. Onze Afrika wild live Adventure begint. We proberen door ons vroege vertrek de pits in Amsterdam te mijden. In Nieuw Vennep parkeren we weer onze vierwieler en pakken het laatste stukje nog even met de trein. Tot onze verbazing nog geen obstakels, maar wat niet is kan nog komen......Het inchecken gaat voorspoedig en we hebben nog alle tijd om even in de relax stand de inwendige mens van een lekkernij te voorzien. We zijn nog steeds verbaast dat het ons zo voor de wind gaat......we zijn op juiste dag vertrokken (dat is ook wel eens anders geweest).....het grondpersoneel staakt morgen in plaats van vandaag........de bagagebanden zijn gesmeerd.......geen kerosine problemen.... wat wil je nog meer....Nu nog even afwachten of de bleu bird op tijd vertrekt.........dat dreigt ook goed te gaan.......nou jaaaa.....Onze honderd jarige jubilerende Hollandse trots heeft 10 minuutjes vertraging....pfff...nou over die paar minuten gaan we niet lopen mekkeren. De reistijd van 10 uur en 15 minuten verloopt voorspoedig. Ook op het vliegveld in Johannesburg gaat nog steeds goed......tenminste......wat doe je als je als enige nog bij de bagageband staat en er komen geen koffers meer? We hebben al eens eerder tijdens een reis naar Afrika deze onzekofferszijnerniet ervaring gehad.....pffff.....niet nog eens. Maar even richting balie om daar even een melding van te maken. Wat blijkt ........ze hebben onze koffers al ergens opgeslagen voor de verdere vlucht voor morgen naar Zimbabwe....is dat even handig....pffff....en nee we krijgen de koffer niet meer mee naar ons hotel.In het vliegtuig hadden ze nog aangegeven dat we juist wel de koffers mee moesten nemen, mocht je een vervolgvlucht maken. Volgens de baliemedewerker was dat foutieve info......das lekker. Nou dat wordt morgen onder- en bovenkleding maar een keer omdraaien en voor het slapen gaan maar even een stevige borrel om de mondbacteriën te doden, want tandenpoetsen zit er ook niet in.
Bij het verlaten van het vliegveld worden we al meteen als toerist getest. Een taxichauffeur heeft dollartekens in zijn ogen staan als hij ons ziet. Maar wat hij niet weet en wij wel is dat er een hotelshuttel op ons wacht. Als we vragen waar deze shuttel kunnen vinden zegt deze beidehandte man dat deze niet rijdt en we maar beter een taxi kunnen nemen.......haha...grapke zeker....blij dat we nuchtere friezen zijn en daar niet zo snel in trappen. Jammer voor hem.
De volgende dag gaat ons vliegtuig om tien voor elf s ochtends naar Zimbabwe. Toch voelt het niet fijn als je de koffers niet bij je hebt. Je kan niet controleren of ze alsnog met onze vlucht mee gaan. We geven ze het voordeel van de twijfel. De vlucht duurt maar 1 uur en 15 minuten....bijna stijgen en dalen tegelijk...tenminste......we moeten bij de daling een paar extra rondjes maken, want er zaten bavianen op de landingsbaan..........haha....welkom in Afrika....er was een auto gestuurd om de dieren weg te jagen.........en wat denkje......zit de auto vast......weer een paar rondjes extra. Volgens de piloot hoefden we hier niet extra voor te betalen. Het was voor hem even joyriden......haha.....grapjas.
Ons onderkomen van vannacht ziet er goed uit. We lopen even vanuit het hotel richting het station om ons onderkomen van de rest van onze vakantie te bezichtigen. De Shongololo-express. Ben benieuwd hoe het ons gaat bevallen.
Vanuit het hotel hebben we zicht op de grote brug die we tijdens onze tour naar de watervallen over moeten en in de verte is het opstuivend water van de werelds grootste waterval al te zien. Ik laat me morgen verrassen.