Dag 1 - Reisverslag uit Delhi, India van simonrina - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Delhi, India van simonrina - WaarBenJij.nu

Dag 1

06 November 2012 | India, Delhi

5 nov

Na een paar uurtjes nachtrust (slapen kun je het niet noemen) besluiten we al vroeg een ontbijtje te nuttigen. Luidruchtig personeel en het ontwaken van Delhi zorgt ervoor dat er van slapen weinig meer komt. Ik kijk even snel door het raam om het weer te peilen zodat ik weet welke outfit we moeten aantrekken. Het blijkt niet het weer te zijn wat ik in gedachten had. Door de smog lucht heeft de zon geen schijn van kans. De inhoud van onze koffers is op wat warmer weer gebaseerd. Dat wordt dus vaker wassen. Bij het ontbijt hebben we de gelegenheid even kennis te maken met onze medereizigers. Met 16 personen trekken we drie weken lang door India.
Om half tien gaan we Delhi verkennen. Een stad met 18 miljoen inwoners. Mensen mensen wat een mensen. Bijna net zoveel inwoners als in Nederland maar dan op wat minder vierkante meters.
Het verkeer geeft al een beeld aan van de hektiek van Delhi. Wil je ergens snel naar toe, dan gaat je dat helaas niet lukken. Om even een voorbeeld te geven: we waren een paar kilometer van ons hotel toen we er achter kwamen dat we twee medereizigers waren vergeten om mee te nemen. Oeps...We hebben er ongeveer drie kwartier over gedaan om weer terug te komen bij het hotel. Don't worry "Relax" zou ik zeggen.
Tijdens de citytour kregen we het vermoeden dat de vingers van alle bestuurder vast geplakt zitten aan de claxon. Al die verschillende claxon geluiden zorgen voor een bijzonder klankenspel. Dit klankenspel wordt nog heftiger wanneer we in het oude gedeelte van Delhi terecht komen. Het lijkt net een mierenhoop die bestaat uit auto's, riksja's, tuc-tuc's en jawel bussen met toeristen. Alle verkeersregels die wij in Nederland hebben zijn hier niet te vinden. Ze hebben hier maar 1 doel Immer gerade aus . Als eerste bezichtigen we een grote moskee. Op blote voeten en als vrouw gestoken in een soort kleurrijke kimono mogen we naar binnen. Vanaf de stenen muur om de moskee, hebben van bovenaf mooi uitzicht over het menselijk gekrioel in de wijk.
Na dit bezoek gaan we met de riksja, die wordt bestuurd door een tenger mannetje, door de drukke straten. Bij een lichaamslengte langer dan 1.80 wordt het even vouwen, maar als ik zie wat ze allemaal vervoeren op die fietsjes dan moet het ritje met ons in de kar peanuts zijn. Wat een ervaring. Tijdens deze rit zie ik veel Suzuki Swifts rijden (goede keus) en voel me hier helemaal thuis. Helaas zijn er maar enkele die schade vrij zijn. Gek hè.
Elk klein kiertje in het verkeer wordt door bestuurders benut om weer een stap verder te komen. Onderweg zien we andere riksja's bezitters discussiëren over wie nu wie voor de wielen rijdt. Na dit boeiende tafereel is het tijd voor de lunch. Wat is dat Indiase eten toch lekker. Om je vingers bij af te likken. De inwendige mens is weer gevuld en we gaan weer verder met onze tour. We bezoeken nog een Sikh tempel en de Indian ghate en gaan daarna weer richting hotel waar we rond zes uur weer arriveren. Na het opdoen van al deze indrukken op de eerste dag besluiten we vroeg te gaan slapen. We hebben nog wat slaapuurtje in te halen, maar eerst nog even het stoffige India van ons afspoelen. Uit de douchekop komt helaas maar weinig water, en wat eruit komt is koud. Hierdoor duurt het wat langer voordat we stofvrij zijn. Uit de kraan van de wasbak komt wel water maar ziet er een beetje bruin uit. Logisch dat we dat niet kunnen drinken. Onze darmflora zou accuut van streek raken en de diarree remmers zouden er de handen vol aan hebben om deze weer op rit te krijgen (haha)
Morgen moeten we weer vroeg op. We gaan dan naar Shekhawati.

• 06 November 2012 - 18:10

Kees Osinga:

Dag Rina en Simon,

Ik zit jullie reisverslag op mijn werk te lezen,leuk om een klein beetje met jullie mee te reizen.Ik heb het verslag doorgestuurd naar Elly,Marcella en Belinda.die zitten hier namelijk ook.Veel plezier en ik reageer nog wel eens.

Groet,

Kees

• 06 November 2012 - 20:44

Ilse:

Hoihoi!!!

Dat getoeter en die drukte komt me bekend voor....
    T lijkt Insonesië wel, haha! En toch heeft dat zo z'n charmes als je
    aan de andere kant van de wereld zit ;-)

ENJOY!!!

Xx mij