Dag 8 - Reisverslag uit Jodhpur, India van simonrina - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Jodhpur, India van simonrina - WaarBenJij.nu

Dag 8

Blijf op de hoogte en volg

13 November 2012 | India, Jodhpur

12 nov

We mogen vandaag een uurtje langer blijven liggen. Wat heerlijk. We nuttigen een iets uitgebreider ontbijt en gaan richting Rawala Jojawar. Dit plaatsje is gelegen tegen de Aravalli heuvels van het Pali district. We overnachten er in een klein garnizoensfort uit 1780. Het fort behoorde aan het Marwar vorstendom en werd gedurende twee eeuwen bewoond door de Indiase adel. De afstand naar deze plek is 150 km en zullen er ivm het slechte wegdek 5 uur over doen. Welkom in India.
Wanneer we aankomen bij het hotel worden we verwelkomt met tromgeroffel en worden er blaadjes van afrikaantjes naar beneden gegooid vanaf het dak van de hotelpoort . Vandaag geen sliert afrikaantjes (die niet bepaald lekker ruiken) om de nek. Het hotel met zwembad ziet er prachtig uit. We hebben geen tijd om even een baantje te trekken want rond twee uur worden we door een jeep opgehaald voor de treinsafari. Voor een excursie waar het woordje trein inzit hebben ze altijd twee gegadigden. We waren in eerste instantie ook de enige die hiervoor interesse hadden, maar na het verhaaltje van de hotelmanager hoe mooi de tocht is, werden er nog vijf medereizigers enthousiast. De jeep die ons komt ophalen is niet zomaar een jeep. Het is een oude Chevrolet jeep. We rijden als een vorst over het platteland richting station. Op het station aangekomen is er weer voldoende te fotografen en Simon kan zijn treinenhart weer ophalen. Als ik zo rond kijk heb ik weer het gevoel dat ik van Mars kom.
Het vertrek van de trein laat even op zich wachten, want een treinstel zonder locomotief komt niet ver. We hebben dus vertraging (het lijkt de NS wel).
De deuren van de coupes blijven openstaan en vele passagier hangen half uit de trein. De veiligheidsvoorschriften zijn hier ver te zoeken. Dit tafereel zou in Nederland niet kunnen. Gelukkig heeft de trein hier maar een vaart van twintig km per uur.
De coupe waar wij ingestapt zijn is in tweeën gedeeld. In het tweede gedeelte zit de locale bevolking. Ik voeg mij daar tussen en raak in gesprek met een local boy. Nou ja gesprek!!! Met handen /voeten en wat steno kom je een heel eind. Hij maakte mij duidelijk dat hij samen met zijn zwager en zus en hun dochtertje in de trein zit. Later op de rit laat hij mij een fotoboek zien van de bruiloft van een andere zus. Echt een prachtig boek met prachtige foto's (zeker bij de Hema laten afdrukken). Hij was duidelijk trots toen ik een compliment hierover gaf.
Tijdens deze date was het mij opgevallen dat het gebit van deze knaap er niet zo bijzonder uitzag, maar wat wil je ook als je bij het openen van een bierflesje je gebit als flesopener gebruikt. Tsss.......
Onderweg maak ik nog wat kiekjes van prachtige natuur van India en krijg ik van mijn local friend wat aanwijzingen over wat tijdens de trip zoal te zien is.
Aangekomen op ons eindstation is het theetijd. Onze guide schenkt een kop thee in en deelt wat koekjes uit. We hebben nog even de tijd om nog wat laatste beelden vast te leggen. Mijn local friend komt nog even naar me toe rennen om hoi te zeggen en te vertellen dat hij weer verder gaat met de treinreis. Zeer aardige jongen. Beyebeye......
We gaan weer met de jeep terug naar het hotel. Er staat nu een ander jeepexemplaar op ons te wachten. Volgens mij heeft de hotelmanager wel een aardige collectie oude auto's.
Tijdens de relaxte terugrit maken we nog wat fotostops. Ik mis bij de jeep de claxon geluiden. Zou deze oude brik die niet hebben? Onder het stuurhangen wel twee draadjes. Ja hoor door de twee draadjes met elkaar in contact te brengen, wordt er weer een prachtig (!!!!!!) geluid geproduceerd. Is hier misschien een APKaatje nodig? Als alle bestuurders nou eens de claxondraadjes door zouden knippen, dan zou het in India een stuk rustiger zijn (haha). We moeten enigszins haast maken want er staan bij het hotel ook nog een paar dromedarissen op ons te wachten voor een camelcartour. Het lijkt wel excursie hoppen. Het ritje is even om het dorp heen. Wel een kort rondje van de zaak, maar voor ons was het voldoende. We hebben vandaag wel weer genoeg indrukken opgedaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Jodhpur

India

Rondreis door noord India met Koning aap

Recente Reisverslagen:

25 November 2012

Dag 17

25 November 2012

Dag 16

22 November 2012

Dag 15

22 November 2012

Dag 14

19 November 2012

Dag 13

Actief sinds 28 Okt. 2012
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 21302

Voorgaande reizen:

16 September 2019 - 18 September 2019

Afrika, shongololoexpres

16 September 2018 - 28 Oktober 2018

Rondreis Australie

13 September 2017 - 06 Oktober 2017

Etiopie

12 September 2016 - 14 Oktober 2016

Japan

04 November 2012 - 25 November 2012

India

Landen bezocht: