Vertrek - Reisverslag uit Delhi, India van simonrina - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Delhi, India van simonrina - WaarBenJij.nu

Vertrek

05 November 2012 | India, Delhi

4 nov vertrokken voor de vakantie naar India. Na een overnachting in hotel Zwanenburg worden we met de shuttle naar Schiphol gebracht. Het inchecken gaat ondanks de drukte en een tijdelijk defect aan de bagageband door het blijven steken van een backpackersrugzak voorspoedig. We worden om 11.40 verwacht bij gate F9, maar voordat we richting F9 lopen eerst even wat nuttigen en SHOPPEN natuurlijk. Aangekomen bij de gate zien we al snel dat onze verwachte vertrektijd niet 12 uur zal zijn. Het wordt volgens het infobord een uur later . Er wordt omgeroepen dat een verplicht onderhoud van het vliegtuig de rede is van de vertraging. Deze mededeling geeft wel een veilig gevoel voor de komende vliegtijd. Wanneer we plaatsnemen op onze gereserveerde stoelen 21 B en C bij de nooduitgang (lekker veel beenruimte) zijn we niet een uur maar twee uur en tien minuten verder. Nog steeds is het vertrek niet mogelijk. Nu moet er ook nog extra getankt worden ivm het slechte weer in Delhi. ??? Slecht weer!!! We hadden toch mooi weer geboekt? Nadat ons geduld op de proef is gesteld gaan we om half drie richting startbaan. We vliegen als een witte zwaan de lucht in. KLM the great way to fly.
Half drie lokale tijd (4 1/2 uur later dan in Nederland) komen we in Delhi aan. Hoezo slecht weer! het is een graad of 18. Heerlijk toch! We hebben het gevoel dat KLM ons van alles heeft wijs gemaakt.
De paspoortcontrole gaat voorspoedig en al snel staan we bij de bagageband. Koffer nummer 1 komt in zicht, maar nummer 2 laat op zich wachten. Na lang wachten en een redelijke lege bagageband krijg ik toch een wat vreemd gevoel. Gelukkig duurt dit gevoel niet lang en hebben de bagage compleet. Nu op zoek naar de koningaap bestuurder die ons naar het hotel zal brengen. De reistijd is nog 20 minuten. Het straatbeeld is leeg. Delhi is in diepe rust. Zo zijn we lekker snel op plaats van bestemming. 4 uur s'nachts lokale tijd komen we aan bij hotel Oscar. De reisbegeleidster wacht ons op en geeft ons de tip om voor het slapen gaan nog even geld te pinnen aan de overkant. Reden hiervoor is dat morgenochtend het oversteken van de weg een stuk moeilijker zal zijn (iets meer verkeer haha). Nu is het echt tijd om te gaan slapen .Morgenvroeg worden we om half tien alweer verwacht voor onze eerste excursie. Kort nachtje dus!

• 05 November 2012 - 17:17

Femke:

Hoi Rina en Simon,

leuk om jullie eerste deel van de reis te lezen! Fijn dat jullie uiteindelijk goed zijn aangekomen!

Geniet van jullie 1e excursie, enne slapen kan altijd nog ;) haha!

groetjes Femke

• 05 November 2012 - 17:43

Rob, Ilse En Sultan:

Hoi heit en Rina!!

Fijn dat jullie uiteindelijk goed zijn aangekomen.
    Ennnn.... 18 graden is een stuk warmer dan bij ons....! ;-)

We zijn benieuwd naar de excursies en verdere reisverhalen.
    Geniet ervan!!

Liefs Rob en Ilse
    Poot van Sultan

• 05 November 2012 - 19:56

Tony & Frony:

Leuk dat we jullie belevingen mogen lezen! Geniet van jullie reis.

Groeten,
    Tony & Frony

• 06 November 2012 - 09:04

Annelies:

Goed om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Ik wacht vol spanning op verslag van jullie avonturen!

groet, Annelies

• 09 November 2012 - 09:52

Janet:

Hoi Rina en Simon,

Ik wens jullie een hele mooie en fijne reis!

Groet,
    Janet