Japan - Reisverslag uit Kyoto, Japan van simonrina - WaarBenJij.nu Japan - Reisverslag uit Kyoto, Japan van simonrina - WaarBenJij.nu

Japan

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg

08 Oktober 2016 | Japan, Kyoto

Dag 14

Vandaag gaan we het even eens anders doen. We gaan vandaag seperate van elkaar de hort op. Simon gaat richting zijn hobby dingetjes en ik ga met de club mee. Byebye tot later.
Degene die nog niet op de hoogte zijn dat ik alleen meega, heb ik nog even wat uit te leggen. Er is niets mis tussen ons maar ik heb een partner met een grote passie voor zijn hobby, en hij is groot genoeg om zichzelf te redden.
Ik stap samen met mijn mede reisgenoten in de bus, of liever gezegd busje. We zitten zodanig dicht bij elkaar dat we elkaar nu eens recht in de ogen kunnen kijken. Gelukkig is het een stadstour, dus korte afstanden.
Als eerste stop van vandaag is bij de Kinkaku-ji, de gouden tempel.
We zijn vroeg en hopen daardoor voor de drukte aan te komen. Helaas .......een illusie. Er zijn al weer een paar bussen schoolreisje gangers. Bij de ingang krijgen we een mooi entree kaartje. Deze heb ik maar even op de foto gezet, anders weet ik wel weer hoe deze er aan het eind van de dag uit ziet. Niet meer toonbaar.
Het is gelukkig prachtig weer, dus de tempel blinkt extra, en het is heel wat goud dat er blinkt. Wat een plaatje. Zeer de moeite waard.
We gaan weer verder met het busjetour. We stranden nu bij de
Ryoan-ji tempel met een zen tuin. Ik weet niet of het hier wel zo zen wordt, want ook hier zijn de schoolreisje gangers. Weg zen.......Volgens mij volgen zij dezelfde route. Kan nog leuk worden.
Voor we bij de tempel zijn lopen we langs een tentje waar een aardige mevrouw Japanse thee uit staat de delen. Proeven kan geen kwaad. Het smaakt niet naar thee, maar meer naar bouillon. Niet verkeert, maar ik zou niet een koekje bij deze thee hoeven.
Ik probeer altijd een foto te maken zonder toeristen er op, maar dat gaat hier niet lukken denk ik. Dat wordt weer even fotoshoppen.
In de tempel gaan de schoenen weer uit. Gelukkig hoeft dat niet in de tuin. De tuin is overigens prachtig en het zonnetje heeft hier ook zeker toegevoegde waarde. Wordt het toch nog zen.
We gaan weer verder. Waar ik me behoorlijk in vergist heb is de afstand die we toch nog afleggen. Hoezo stadstour. Een hele grote stadtour. Van plek A naar plek B ben je wat reistijd betreft wel even zoet. Ik heb in de bus een redelijk plekje, maar voor de iets grotere onder ons is het al wat krapjes.
Voor de langere stop ivm de lunch staat de Fushimi Inari Taisha schrijn op het programma. Wat is dit prachtig, maar wel veel mensen. Dat is weer jammer. Een doorgang van een paar honderd rode torii (tempelpoorten) die leidt naar het heiligdom ziet er prachtig. Naast de mooie tempel en de torii loop ik ook nog een paar mooie geisha's tegen het lijf. Zoals in de reisfolder staat, de Volendam-Geisha's. Nou ik vind ze prachtig en zet er zeker een paar op de kiek.
Voor de lunch ga ik even naar de braderie. Er staan allemaal stalletjes met etenswaar. Om toch even wat vitamines naar binnen te werken neem ik even wat sinaasappelsap. Ik krijg een grote sinaasappel met daarin een groot gat geboord met een rietje erin. Het smaakte prima, maar mijn sinaasappel stond al snel droog. Mijn dorst wordt zeker niet gelest. Om er even een volledige lunch van te maken neem ik er ook nog even een vlees spiesje bij. Overheerlijk....
Het is altijd leuk om nog vanaf een zitplek wat mensjes te kijken, en wat gaat de tijd dan snel voorbij.
We zetten onze tour voort. De excursie wordt afgesloten met een bezoek aan de Sanjusangen-do-tempel. Deze tempel is bijzonder om het enorme aantal beelden van de boeddhistische godin van genade. 1001 om precies te zijn. Allemaal netjes zij aan zij opgesteld in een meer dan honderd meter lange hal. Zeker indrukwekkend. Helaas mogen we hier geen foto's maken, maar internet is gewillig.
Er is na deze bezichtiging nog een mogelijkheid om door een oude wijk te wandelen. Ik ga als enige niet mee en krijg een privé ritje met de buschauffeur naar het hotel. Bij terugkeer is mijn wederhelft nog niet op honk, dus die vermaakt zich prima......denk ik.
Als diner gaan we even naar de Mac D.......... onze maag is weer lekker gevuld voor de nachtrust.

Sorry dat ik een dag achter loop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Kyoto

Japan

Rondreis met Koning Aap

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2016

Japan

12 Oktober 2016

Japan

09 Oktober 2016

Japan

09 Oktober 2016

Japan

08 Oktober 2016

Japan

Actief sinds 28 Okt. 2012
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 21315

Voorgaande reizen:

16 September 2019 - 18 September 2019

Afrika, shongololoexpres

16 September 2018 - 28 Oktober 2018

Rondreis Australie

13 September 2017 - 06 Oktober 2017

Etiopie

12 September 2016 - 14 Oktober 2016

Japan

04 November 2012 - 25 November 2012

India

Landen bezocht: