Japan - Reisverslag uit Tokio, Japan van simonrina - WaarBenJij.nu Japan - Reisverslag uit Tokio, Japan van simonrina - WaarBenJij.nu

Japan

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg

12 Oktober 2016 | Japan, Tokio

Dag 19

Vandaag gaan we even seperate van elkaar op stap. Simon gaat naar het spoorweg museum, en ik ga zonder cluppie in mijn uppie richting park. In dit park is ook een zoo die ik een bezoekje ga brengen.
Voordat onze wegen gaan scheiden gaan we nog richting de sumoworstelaars. Ook wel iets wat in een Japans vakantie thuis hoort vind ik. Nog met een paar van ons cluppie gaan we al vroeg in de ochtend naar een training van de sumo's. Blijkbaar gaan die met de kippen van stok.........Simon zou in eerste instantie niet mee, maar het worsteluitstapje duurt niet lang. Hij is dan vroegtijdig weer op honk om naar zijn eigen hobbydingetje te gaan.
Ben heeft ons van te voren gewaarschuwd, dat we misschien daar voor de dichte deur kunnen staan doordat de training misschien niet door gaat. Geen probleem ........we wagen het erop.
De metro is weer ons vervoer naar de worstelplaats. We mogen hier niet naar binnen, maar het is wel mogelijk om de training via openstaande ramen te volgen. Forse mannen in een, ik noem het maar een string, die elkaar te lijf gaan. Het blijft een boeiend tafereel. De één heeft wel wat meer lichaamsgewicht dan de ander, maar dat blijkt niet altijd het belangrijkste te zijn. Techniek doet ook wonderen. Volgens Ben zijn er tijdens de training twee verschillende klassen aan het trainen. Dit is te zien aan de witte elastiekjes die sommigen in hun haar hebben. Weer wat geleerd.
Terwijl wij staan te kijken lopen na het heetst van de strijd dampend en hijgend de sumo' s even naar buiten om af te koelen. Goed gedaan jochie.....
In de vensterbank van de trainingszaal ligt een poes zeer relaxt met een blik van "blij dat ik niet hoef te worstelen."
Bij het hotel aangekomen scheiden onze wegen. Ik ga met een plattegrond, metrokaart en een adreskaartje om mijn nek richting park. Een ezel stoot......... Om maar alvast in de dierenstemming te komen. Via de platte grond is het goed te vinden (haha). In het park is het even zoeken naar de zoo, maar de drukte van mensen op een bepaalde plek doet wonderen. De zoo is in trek om de pandabeer. Ik heb beer panda nog nooit in het echt gezien, dus ben benieuwd. Meteen als eerste na de ingang zijn de twee panda's in beeld. Er zit niet veel beweging in de berenlijven. Wat een makkie zo'n leven. Op het bordje van hun verblijfplaats staat wel dat rusten goed voor ze is. Dat is een goeie. Zo'n bordje ga ik ook op mijn werk neerzetten. Zal mijn baas blij mee zijn. Gelukkig dat één van beide beren zijn kop nog even omdraait anders had ik alleen de achterkanten maar gezien. Dat was jammer geweest. Terwijl ik daar sta te kijken komen er weer allemaal gekleurde petjes met kindertjes eronder voorbij. De schooltjes zijn weer leeg. Ze gaan net als ik even naar de uilen kijken, alleen maken zij er ook nog even een geluidje bij. Ooooooeeeeeeehoeeeeeeee..........zo lekker enthousiast allemaal.
Ik besluit om maar bij het einde te beginnen om de kids, al hoe leuk ze ook zijn, te ontwijken om toch nog iets van de dieren in de tuin te kunnen zien.
Het is heerlijk weer om hier wat rond te slenteren, wat foto's te maken en een terrasje te pakken. Lekker relaxt na anderhalve dag drukte van Tokyo.
Op de terugloop pak ik nog even een marktje mee. Kopjes, kommetjes, messen, tassen, tafels en stoelen. Kan beter noemen wat er niet staat. Bij ons is op de markt soms een gulden een daalder waard, maar hier niet.
Zelfs op de markt kom het je duur te staan.
Het park is leuk om een dagje te vertoeven. Op de terugweg staat er nog een mevrouw muziek te maken op een instrument die ik niet ken. Het klinkt vrolijk en heeft wel een beetje een straatfestival tintje.
Voor ons laatste avondmaal in Japan gaan we weer lekker eten bij de Thai. Heerlijk. Als we het restaurant verlaten zegt het taimeneertje see you soon. Nou .........dat denk ik niet. Of hij moet plannen hebben om naar Leeuwarden te gaan, want anders schat ik de kans dat we mekaar weer zien wel heel klein in.
Morgen gaat onze dag er weer heel anders uitzien. Om één uur 's middags vertrekken we vanuit het hotel richting vliegveld en als alles volgens planning verloopt zijn we vrijdag ochtend om 7 uur weer op Nederlandse bodem, zodat real live weer kan beginnen. Japan alvast bedankt voor de gastvrijheid. We hebben bij jullie een leuke vakantie gehad.

  • 12 Oktober 2016 - 17:55

    Rob, Ilse En Julian:

    Mooie reis gehad zo te lezen! Ben erg benieuwd naar de foto's! Geniet van de laatste dag Japan en goede reis terug! Wij genieten nog een paar daagjes in Portugal ;) Tot volgende week! Xx

  • 12 Oktober 2016 - 19:40

    Alice:

    geweldig, ik ga helemaal op in je verhalen, natuurlijk mijn eigen fantasie erbij maar toch. Wat een prachtige vakantie, goede vlucht Rina en Simon en welkom in ons (brrrr)kikkerlandje.

  • 12 Oktober 2016 - 22:31

    Johanna:

    Fijne reis terug en tot gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Japan

Rondreis met Koning Aap

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2016

Japan

12 Oktober 2016

Japan

09 Oktober 2016

Japan

09 Oktober 2016

Japan

08 Oktober 2016

Japan

Actief sinds 28 Okt. 2012
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 21251

Voorgaande reizen:

16 September 2019 - 18 September 2019

Afrika, shongololoexpres

16 September 2018 - 28 Oktober 2018

Rondreis Australie

13 September 2017 - 06 Oktober 2017

Etiopie

12 September 2016 - 14 Oktober 2016

Japan

04 November 2012 - 25 November 2012

India

Landen bezocht: