Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van simonrina - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van simonrina - WaarBenJij.nu

Melbourne

Blijf op de hoogte en volg

23 September 2018 | Australië, Melbourne

Hello Melbourne......na 12 uur getreind te hebben komen we aan op station. Ondanks dat je in die getreinde tijd je vermaakt met een filmpje, spelletje, eten en een short nap, is het toch best wel een relaxte maar vermoeiende reis. Met het vliegtuig was het sneller geweest, maar nu hebben we toch nog wat van het landschap meegekregen en met een treinliefhebber naast me was de keus ook niet zo moeilijk. Ons hotel is niet ver van het station af, maar we nemen toch even de taxi.......helemaal prima. We besluiten om niet al te laat onder de wol te kruipen, want we hebben nog vier actieve dagen voor de boeg. Terwijl ik op het lekkere hotelbed lig, heb ik het gevoel of ik nog in de trein zit. Volgens mij zijn mijn evenwichtsorganen door deze lange rit wat in disbalans.
Dag één. Na het nuttigen van een ontbijtje (broodje pindakaas maar zonder hagelslag) gaan we eerst even boodschappen doen en maken vervolgens een verlanglijstje van wat we allemaal in Melbourne willen gaan doen. We besluiten om vandaag met de stadstour mee te lopen en ons voor morgen aan te melden voor de trip met Puffing Billy. Met de citymap onder onze arm gaan we al even op pad voordat we met de city tour meelopen. Melbourne is een iets minder giga stad dan Sydney. Alles is hier voor mijn gevoel net iets compacter. Na een tijdje te hebben gelopen merken we dat we zelf al heel veel hebben ontdekt. Street art, St. Pauls kathedraal, flinders station, federation Square, old Melbourne goal (gevangenis). Voor het laatste waren we een beetje te laat en schuiven dit op naar morgen.......dus geen citytour meer........Tijdens onze ik.kan.alles.zelf.wel.vinden.tocht. kwamen we bij het ACMI uit. Australian Centre for the Moving Image is een museum wat gericht is op film, (digitale) animatie en andere bewegende beelden, zoals computerspellen. Zeer interessant en misschien dat we ivm de drukte er de komende dagen nog een keer een bezoekje aan gaan wagen. Al met al een redelijk gevulde dag. We gaan kijken wat ons de komende dagen gaat brengen.
Dag twee. Het is vandaag weer even vroeg op staan. Half acht worden we opgehaald voor onze ochtend trip met de Puffing Billy. We rijden de stad uit door de zuidoostelijke wijken. Er staat een behoorlijke file aan de andere kant van de weg. Het blijkt dat de mensen die in de buitenwijken wonen en richting stad gaan rekening moeten houden met een autoreistijd van anderhalf uur. Pffff.....dachten wij dat het bij Amsterdam zo druk is. In Sherbrooke Forest is er een stop we voor het nuttigen van een Australisch kopje ochtendthee en er is een mogelijkheid om koningsparkieten te voeren. Na de stop gaan we richting Belgrave om daar aan boord te gaan van de stoomtrein om een rit door de bossen te maken. Voor de tourafsluiting in de Blue Dandenong stoppen we nog in een klein dorpje Sassafras. Een stop voor een half uurtje voor een lunchstop. Dit is wel wat krapjes. We bestellen in een restaurantje de snelste lunch die ze kunnen maken en we plakken er ook nog een sanitaire stop aan vast. Dit is even wat te veel voor in een half uurtje. De ik.ben.nog.niet.klaar.met.mijn.lunchbite. gaat in een doggiebag. Al kauwend spoedige we ons richting bus om vervolgens in Melbourne stad afgeleverd te worden....leuke ochtend.
‘s Middags staat de Old Melbourne Goal op ons lijstje. Ik heb wel iets met gaols...... het is gewoon boeiend......letterlijk en figuurlijk. We doen twee verschillende tours in de Goal. Één in de courthouse en één in het gevang. Zeer interessant en wetende dat dit tot 1994 nog in gebruik is geweest. Voor de tweede tour worden we opgewacht door een bewaker. Deze bewaker vond dat wij een stelletje crimies waren en handelde daar naar. We werden in de cel gezet......deur op slot.....en lichten uit......het enige geluid......een fluitende bewaker. Mmmmmmm.....nu voel je even wat een crimineel voelt. Met deze ervaring denk ik toch maar dat ik op rechte pad blijf....haha.
‘s Avonds hebben we nog even een wandeling in Melbourne by night gedaan. Wat ziet de stad er dan toch anders uit. Een plaatje......en er is weer een dag voorbij......pfffff.
Dag 3. Even lekker uitslapen en een ontbijtje scoren en weer de hort op. Simon gaat vanochtend even treinen spotten en ik spot wat anders......Street art.....In Sydney heb ik mijn kans gemist en dat ga ik hier inhalen. Er is veel Street art in Melbourne. Via Internet had ik een plattegrondje gevonden (wat zouden we zonder internet zijn) waar in de stad allemaal art te vinden is. Nu is het lastig want niet alle Street art is mooi en de mooie art is lastig te vinden. Wordt nog een zoektocht.........We spreken half één af om samen weer verder te gaan met onze dagindeling. Na onze hereniging gaan we nog even richting het ACMI. Daar is namelijk een tentoonstelling over Alice in Wonderland. Na het nuttigen van een kopje koffie/thee ga ik Alice bezoeken. Simon laat het even voor wat het is. Het is een leuk opgezette attractie. Wat mij verbaast is dat Alice in Wonderland al een heel oud begrip is en in alle varianten is uitgebracht. Mijn voorkeur is de Disney tekenfilm uitvoering.
We lopen weer richting hotel. Even kijken wat we op het eind van de middag nog kunnen doen. We pakken nog even de tram. Simon wil nog even naar het station en ik ga lopend weer terug hopend op nog wat mooie Street art.............Yes............waar ik naar zocht vond ik op mijn terugloop. Wat zijn deze toch prachtig......knap dat mensen dat zo mooi kunnen maken. Voor de avondhap gaan we naar een Grieks restaurantje. Wat een drukte, maar er is nog een tafeltje voor ons vrij. Het is een prima tent. Blijkbaar vinden heel veel mensen dat, want bij het verlaten van de eetgelegenheid staan ze al buiten te wachten tot er weer een tafeltje vrij is......het lijkt wel of dit de enige plek is in Melbourne waar je wat kan eten......terwijl er hier plenty eettentjes zijn...we buiken op ons onderkomen even uit en houden ons voor de rest van de avond even rustig.
Dag 4. We gaan de laatste dag weer seperate door brengen. Zo houden we het langst zes weken met elkaar uit......haha.....We spreken geen tijd af......dus no hurry. Ik heb nog niet geshopt en ik wil nog een paar laatste kiekjes maken in de stad. Het is prachtig weer en met de citymap onder de armen ga ik op pad. Ondanks dat we hier nog maar een paar dagen zijn is de stad al heel vertrouwd. Met 18461 stappen op de teller en het behaalde doel ga ik om half twee weer richting hotel. Kijken wie het eerst weer op honk is....we hebben beide een kamerkey......alleen werkt die van mij niet....ik kom de hotelkamer niet meer in en Simon is nog niet terug. Die loopt nog ergens in Melbourne rond. Toevallig komt er een baliemedewerker uit de lift gestapt schuin tegen over onze kamer. Ik geef aan dat mijn key het niet doet....nu blijkt dat te kloppen.....wij hadden om elf uur al uitgecheckt moeten zijn.......HUH.....dat klopt niet. Volgens haar heeft ze ons al een paar keer geprobeerd te bellen.........geen gehoor.......ik ga richting balie waar een andere baliemedewerker mij al opwacht. Ze hadden via via even gecheckt of de datum die bij hen in de boeken stond wel klopte......helaas....het klopt......ik piep Simon op....dat hij zo snel mogelijk richting hotel moet komen.De baliemedewerker zag nog even zijn kans schoon om ons nog een nachtje te houden, maar dan hadden we beide een één persoons kamer gekregen. Neeeeee.....dat kan niet.......we moeten de auto halen en nog 145 km rijden voor onze volgende overnachting....daar staat al een ander onderkomen op ons te wachten....dus niets langer blijven. Normaliter bereiden we ‘s avonds even de komende dag voor, maar dat wordt hem nu even niet. Nu zijn wij al wat immuum voor deze situaties.....worden we ‘s avonds niet van bed gelicht omdat we zo snel mogelijk naar de airport moeten om het vliegtuig te halen, dan staan we wel weer een dag te vroeg met onze koffers bij de balie......pffff......we leren het nooit.
Na het snelle inpakken van de koffers en het betalen van de boete voor het langer.aanhouden.van.de.kamer.zonder.het.te.weten gaan we richting Europcar. Daar staat onze vierwieler op ons te wachten om onze reis verder voort te zetten. Het afscheid ging wat anders dan we ons hadden voorgesteld, maar bye bye Melbourne, je bent een super leuke stad. (Voor foto’s klik op reisverslagen).

  • 26 September 2018 - 10:11

    | PLANET DOWNUNDER |:

    Zijn jullie goed aangekomen in Lorne??

  • 27 September 2018 - 16:27

    Judith:

    Hahaha echt wel weer een stunt voor jullie

  • 28 September 2018 - 13:54

    Johanna :

    Oh Rina, wat een stunt in Melbourne! Hahaha, Toch in de war met de data!? Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag. Liefs.

  • 29 September 2018 - 06:58

    Mem En Marian:

    He zus en Simon
    Ik heb net jullie reisverslag aan mem voorgelezen
    Heel leuk!!
    Ik krijg alleen de foto's nog niet geopend moet even zien hoe.
    We kijken uit naar je volgende reisverslag
    Groetjes en dikke tut van mem en mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Rondreis Australie

Van Sydney tot Cairns

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2018

Cairns

20 Oktober 2018

Alice Springs

13 Oktober 2018

Adelaide

09 Oktober 2018

Flinder Range

04 Oktober 2018

Kangaroo Island

Actief sinds 28 Okt. 2012
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 21296

Voorgaande reizen:

16 September 2019 - 18 September 2019

Afrika, shongololoexpres

16 September 2018 - 28 Oktober 2018

Rondreis Australie

13 September 2017 - 06 Oktober 2017

Etiopie

12 September 2016 - 14 Oktober 2016

Japan

04 November 2012 - 25 November 2012

India

Landen bezocht: