Japan - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van simonrina - WaarBenJij.nu Japan - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van simonrina - WaarBenJij.nu

Door: Rina

24 September 2016 | Japan, Fukuoka

Dag 1

Ik was al een tijdje bezig met het aftellen van de dagen en dan is het zover. Vakantie. Rond half 8 zijn we richting Schiphol vertrokken. Lekker vroeg om zo ruim tijd te hebben voor mogelijke files op dat tijdstip en andere verrassingen in en rond Schiphol. Tijdens de rit naar Schiphol moet het vakantiegevoel nog wel komen maar het vooruitzicht wat we hebben gaat dat zeker lukken.
Voordat we richting gate gaan nuttigen we nog even een lekkere vette Hollandse hap bij MacDonalds. Je weet maar nooit wat we straks op ons bord krijgen.
We vliegen naar Hongkong met Cathay Pacific en alles verloopt voorspoedig en vertrekken we redelijk op tijd. Wanneer we al ruim een half uur boven de wolken vliegen zie ik tot mijn verbazing een bekend gezicht. Een collega...Denk je in de vakantie los te komen van je werk........ Niet dus. Hij zit twee rijen voor een klein keukentje halverwege het toestel. Wij zitten net voor het keukentje, met de benen heerlijk languit. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Ik ga even naar hem toe en vraag waarom hij in hetzelfde vliegtuig zit als ik. Die vraag krijg ik natuurlijk net zo snel weer terug. Hij heeft zijn vriendin ten huwelijk gevraagd en stapt in Taiwan, waar zij vandaan komt, in het bekende bootje.
Van slapen komt er weinig. We slijten de 11 uur durende vlucht met filmpjes kijken. Eenmaal aangekomen op het vliegveld wens ik mijn collega veel geluk. We zien elkaar niet meer. Zijn vlucht gaat eerder dan die van ons. Voor we verder kunnen moeten wij nog 5 uur overbruggen waarna we door kunnen vliegen naar Fukuoka. We proberen van de stoelen op het vliegveld een waterbed gevoel te creëren om even wat bij te tanken, maar dat lukt helaas niet. Ondanks dat gaan de 5 uurtjes wachten toch wel snel voorbij.
De Aziatische vliegtuigmaatschappijen zijn goed bezig. Ook Dragonair weet zich redelijk aan zijn vluchtschema te houden. Zo Japan here we come.....
Na een goede vlucht zien we op het vliegveld voor het eerst wie nog meer met ons Japan gaan ontdekken. Na de kennismaking pakken we de lokale bus en metro om bij ons hotel te komen en daar even lekker bij te komen van de lange reis. De kamers van dit hotel zijn klein en zeker niet berekend op de grote Hollandse toerist. Simon moet al bukken om de deur open te krijgen, want het slot zit iets hoger dan zijn knieën en bij het naar binnen gaan moet hij oppassen zich niet te stoten. Met een lichaamslengte van 1.66 of korter zit je goed.
We twijfelen of we nog even een hapje gaan eten met onze reisgenoten of dat we een goede nachtrust gaan pakken. We kiezen voor het eerste en dat was even gezellig, maar nu is de batterij echt wel leeg en is het tijd om te slapen zodat we morgen weer fris en fruitig zijn.

• 24 September 2016 - 15:52

Ilse:

Super leuk om te lezen! Hopelijk kunnen jullie wat slapen in de kleine bedjes, wat ik denk zomaar dat ook die niet berekend zijn op Hollanders ;)
    Veel plezier en geniet van alles wat nog in t verschiet ligt!

Xx Rob, Ilse & Julian

• 24 September 2016 - 21:15

Marian:

He zus,
    Al een heel leuk eerste stukje heb je geschreven, ga zo door!!!
    Wat een reis achter de rug zeg. Maar nu, lekker genieten van alles wat Japan te bieden heel.
    Groetjes aan Simon

• 24 September 2016 - 22:35