Vertrek - Reisverslag uit Sydney, Australië van simonrina - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Sydney, Australië van simonrina - WaarBenJij.nu

Vertrek

18 September 2018 | Australië, Sydney

16 sept

Wie kent Manghkut?Een krachtig en snelle verschijning van grote omvang. Nou ik niet en dat wil ik graag zo houden, maar of dat ook zo blijft is even de vraag. Volgens het nieuws heeft Manghkut de zelfde intentie als wij ......koersen richting Hongkong.....dit is de tussenstop voor onze reis naar Australië. Tenminste....als we niet voor deze Manghkut moeten uitwijken.....we zullen het zien.
8 uur vertrekken we richting Schiphol. De Wetering is nog in diepe rust. Het geluid van de wieltjes van onze koffers klinken in deze stilte lekker hard. Zo laten we even weten dat we vertrekken. Bye bye....tot over zes weken. Alles gaat voorspoedig. Geen files op zondag totdat we bij de afslag Schiphol komen. Aan beide kanten staat er al een leuke rij auto’s. Wat is er loos.... weer stakingen? Wij hoeven ons gelukkig niet aan deze rij toe te voegen. Onze vierwieler stallen we weer op onze vertrouwde plek en gaan het laatste stukje met de trein.
Op Schiphol is het op onze aankomst tijd al aardig druk. Dit is de plek waar mijn vakantiegevoel altijd begint.....Australië here we come....Na de vaste koffer drop off en controle-rituelen slenteren we nog wat bij de winkeltjes langs en al snel krijgen we op de vertrekborden de melding dat onze gate open is. Bij aankomst bij de gate merken we dat er iets niet klopt .....de gate open en het vliegtuig staat er niet......Mmmmmm.... we hebben een beetje het vermoeden dat het Manghkutvertragingsspelletje begint. Al snel komt de melding .......vertraging...........ja dat dachten we al........ivm een defect aan het vliegtuig.....oh dat is andere koek. Er moet een gezonde Cathy komen en dat gaat even duren. Onze vertrektijd van 13:10 werdt verplaatst naar 14:30. Ivm deze vertraging worden we getrakteerd op een hapje en drankje. Een zoethoudertje zullen we maar zeggen. Top geregeld. Tijdens het nuttigen van onze versnapering kwam er een andere zorg boven borrelen. Tijdens de overstap in Hongkong, die toch doorgaat omdat Manghkut al op doorreis is, hebben we maar weinig tijd om even de benen te strekken. Nu met deze vertraging was het de vraag of we überhaupt nog konden overstappen. We besluiten om ons daar nog maar niet druk om te maken.
Cathy zorgt verder voor een voorspoedige vlucht, maar bij
aankomst op Hongkong is er een ander probleem. Er zijn te veel vliegtuigen op airport Hongkong. Door de orkaan staan er te veel gestrande vliegtuigen met als gevolg er geen plek is voor onze plain. We kwam tot stilstand op een achterafplek en we moesten met bussen naar de aankomsthal worden gebracht. Ohhhhhhhh neeeeeeee. ......daar hebben we geen tijd voor.....zo komen we nooit op tijd bij de gate voor onze volgende vlucht. De bussen voor het vervoer naar de aankomsthal laat lang op zich wachten. Tijdens het wachten bedenken we dat we mogelijk in Hongkong moeten overnachten. Een luxe 6 sterren suite met een groot bubbelbad en een glas champagne (ik drink normaal niet, maar dan wel) en een heerlijke massage om de spieren na lange vlucht even lekker te verwennen...... ja ga door......hahaha, maar de gedachte gaat al snel in rook op als het gevolg is dat ik de bridgeclimbe dan moet missen al op de eerste dag in Sydney. We hebben een half uur de tijd voor de gate sluit. Het is haalbaar, maar dan moet er ook niets meer tegen zitten. Gelukkig verlopen de controles, waar natuurlijk op dat moment ook veel mensen staan, soepel en in een quickwalk (de enige beweging die het lichaam nog krijgt voordat het 8 uur en drie kwartier weer de z vorm aan neemt) richting de gate. Gelukkig voor ons loopt het hier ook allemaal wat uit. De naweeën van de orkaan zijn hier nog aanwezig. Mensen met bestemming Sydney die zijn gestrand ivm de orkaan gaan nu met onze vlucht mee. Er moet nog wat geschoven worden met de zitplaatsen. Tijdens het wachten op het boarden aanschouwen we hoe mensen met deze situatie om gaan. De één is flexibel en laat alles over zich heen komen. De ander uit zijn frustratie bij de baliemedewerkers.
Onze tweede vlucht gaat ook voorspoedig. Misschien hebben we ivm de overlast van manghkut wel wat wind in de rug meegekregen.Bij aankomst op Sydney zijn we benieuwd of onze koffers wel zijn meegekomen.......Gelukkig........de kofferboys hebben goed werk geleverd.
Het verlaten van airport Sydney hebben we nog een laatste douane check. Volgens collega’s die te veel naar het programma ...border securety Australië ...kijken is de controle nog al streng. Bij het invullen van de formulieren in het vliegtuig hebben we dat vermoeden ook. Heb je voedsel bij je....heb je gymschoenen met modder bij je...enz enz. Op ons formulier staat medicijnen en een duikbril die in zoet water is gebruik.....ik ben benieuwd. Het is bij de douane druk .....duikbril en wat medicijnen .....niet interessant. Sorry collega’s....ik kom niet op de beeldbuis.
We tappen wat flappen en pakken een taxi. Tijdens deze rit bedenk ik me weer dat ze hier links rijden en dat we later in onze tour ons ook per auto verplaatsen......ik moet inwendig al even lachen.....dat gaat nog wel even een dingetje worden.
Ons hotel is prima. Goed gedaan reisverzorger... top. We proberen onze verloren slaapuurtjes nog even bij te trekken, want dat is er in het vliegtuig een beetje bij gebleven.

Oant moarn

Nee ......het slapen lukt niet echt....vannacht heb ik dit blogje nog even gemaakt.

• 18 September 2018 - 14:46

Klaas:

TOP, fijn dat het goed gaat.
    Lekker genieten, have fun !!

• 20 September 2018 - 03:13

Johanna:

Dat was dus meteen een spannend begin! Ben heel nieuwsgierig naar de rest van de reis! Hoe was je bridgeclimb? Veel plezier!!

• 22 September 2018 - 06:34

Mem En Marian:

He zus
    Weer een leuk reisverslag
    Hoop dat er nog veel volgen
    Moet mem wel een en ander uitleggen
    Nog een fijne reis toegewenst en groetjes aan Simon
    Dikke tut van mem en mij

• 26 September 2018 - 09:57

Reisverzorger: