Rondreis Etiopie - Reisverslag uit Brussel, België van simonrina - WaarBenJij.nu Rondreis Etiopie - Reisverslag uit Brussel, België van simonrina - WaarBenJij.nu

Rondreis Etiopie

13 September 2017 | België, Brussel

Dag 1 Ethiopië reis

Vandaag 13 sept..... het begin van ons Ethiopië avontuur. Een dag eerder dan gepland was. Ethiopië Airline houdt voortaan op donderdag sabbatical. Dus een dagje eerder vertrekken. Voor ons geen probleem.....een dag langer vakantie......yeeeeeehhh!!!!!!!!
Toen we vanochtend vroeg wakker werden, gierde buiten de wind met een kracht van 10 op de meter. Dit wekte nog geen vakantiegevoel op. Eerder herfst/wintergevoel. Maar het idee dat we over ongeveer 24 uur in andere weersomstandigheden zouden zitten gaf ons weer moed. Tenminste dat hopen we. Op het nieuws was gister al bekend gemaakt dat er op Schiphol al verschillende vluchten waren gecanceld ivm de storm. Gelukkig vliegen wij via Brussel. Nu weet ik niet hoe windbestendig Ethiopië Airline is. Misschien houdt deze maatschappij wel van een uitdaginkje. Met wat extra wind zijn we wat eerder op de plaats van bestemming. Scheelt weer brandstof. Ga mijn rekeningnummer even aan de vliegmaatschappij doorgeven. Kunnen ze de helft van de dikke brandstoftoeslag weer effe terug boeken...haha.
We hebben voor vertrek even op de site gekeken. Onze vlucht 725 van 20:00 uur is nog niet gecanceld.....so for so good.
Misschien is rond dat tijdstip de rust weer wat weergekeerd, of is het net over de grens meteen windstil...... We zullen zien.
We vertrekken om half 11 vanuit de Wetering. De harde wind doet ons rustig aan rijden. Richting Heerenveen ligt de eerste vrachtwagen al op zijn kant. Rondvliegende bladeren en takken, auto's en vrachtauto's schommelend over het asfalt is het snelwegbeeld waar we doorheen moeten.
Begin Brabant strekken we even onze benen. Hier merk je al dat de wind iets minder sterk is dan in het kustgebied. Ik denk dat alles goed komt.
We rijden eerst naar het plaatsje Kapellen of all places on earth. Hier staat de opvang voor onze witte vierwieler. Van hieruit gaan we met de trein richting vliegveld.
In België hebben ze iets leuks bedacht. Alle reizigers die met de trein naar het vliegveld reizen betalen 5 euro meer voor hun treinkaartje. Ze willen bij het vliegveld een nieuw station bouwen. Hun spaarvarkentje moet gevuld worden en daar gaan wij het spreekwoordelijke steentje aan bijdragen........jammer dat de rente zo laag is.....
Voor de vakantie zag Simon tot zijn verbazing dat we de heenreis via Brussel vliegen en op de terugreis via Amsterdam, terwijl op de tickets beide keren Brussel staat. Jaaa...wat wordt het. Zou ook wat wezen. Bedenkt Ethiopië Airline in één keer ons wat dichter bij huis af te zetten, staat onze vierwieler nog op Belgisch grondgebied. Moet hier inwendig nog wel even om lachen. Ik weet niet of ik dat nog doe als het op de terugreis daadwerkelijk zo zou zijn. Niets zou me meer verbazen....Jaa lachen zal ik..........maar als een boer met kiespijn. Ze zeggen altijd het venijn zit hem in de staart.......hebben we dan weer een nieuwe uitdaging.
Op Brussel airport krijg ik een beetje een vreemd gevoel. Wat moet het hier maart 2016 een chaos zijn geweest. De aanslag op zowel metro als luchthaven. Op Schiphol sta ik daar nooit bij stil terwijl onze luchthaven net zo goed doelwit kan zijn. Terwijl we de incheckbalie zoeken komen we al wat vakantie matties tegen en ook de reisleidster is al in beeld. Ik dacht dat we een buitenlandse reisleider hadden, maar het blijk lekker enthousiaste Hollandse meid te zijn (ze heet Eveline). Komt goed helemaal. Gaat voor mijn gevoel een leuke vakantie worden.

• 13 September 2017 - 18:57

Marian:

Hallo zus en Simon
    Geniet ervan!!
    Ik reis met jullie mee in je reisverhaal
    Alweer een leuk eerste verslag!!
    Groetjes liefs Marian

• 13 September 2017 - 22:12

Klaas:

Leeuuukkkkk!!
    Mooi geschreven en heel veel plezier samen !!!