Kangaroo Island - Reisverslag uit Kangaroo Island, Australië van simonrina - WaarBenJij.nu Kangaroo Island - Reisverslag uit Kangaroo Island, Australië van simonrina - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island

04 Oktober 2018 | Australië, Kangaroo Island

Vandaag is de dag. Vanuit het plaatsje Robe start onze rit naar Kangoeroe Eiland. We rijden vandaag over ongeveer 386 km asfalt.....pfff. Voor de Australiërs misschien appeltje.....eitje.....zij leggen deze afstand heen en terug af voor een bakje koffie bij de buren. We gaan vroeg op pad. Zo hebben we voldoende tijd voor sanitaire stops, het strekken van de benen en onverwachte strubbelingen onderweg. Drie uur gaat onze boot...........dus tijd genoeg.....Tommy is weer ingesteld op het adres wat op onze bootvoucher staat. De trip gaat voorspoedig. Wat rijdt het hier toch relaxt. Geen files of gasten die haast hebben......heerlijk.....Zelfs het links rijden wordt al gewoon. Onderweg doen we een stop bij Pink Lake. Prachtig gezicht........hier is het water niet blauw maar.........wat een mooi staaltje natuurschoon. Ons einddoel is bijna in zicht. Wat ons bevreemd is dat we nog geen water in zicht hebben. Zelfs geen plas water. Zo wordt een boottochtje toch lastig. We gaan even vragen............misschien zijn we toch verkeerd gereden.............pfff.............we moeten weer terug........tachtig kilometer..............neee...........niet. We proberen Tommy toch zodanig in te stellen dat hij ons de weg richting ferry wijst. Hij leidt ons door een wat drukker gedeelte dan wat we afgelopen 386 kilometer gewend zijn. Komt dat wel goed......gelukkig hebben we reservetijd.......maar toch. Al snel komt er een bord aan de kant van de weg in zicht met daarop.....Kangoeroe Eiland 137........huhhhhh......hoezo circa 80 km......pffff......redden we dat..........ohhhhhhh.......haha.........ze rekenen hier niet alleen het asfalt maar ook het water mee. We volgen de bordjes en komen aan waar we qua tijd al eerder hadden moeten staan........beter laat dan nooit. Na het nuttigen van hapje en drankje rol ik onze Klugerina het autodek van de ferry op. Nou........de vierwielers komen hier wel lekker knus naast elkaar te staan. Ik hoop dat er onderweg niet te veel deining is.
Bij aankomst op het eiland gaan we eerst even richting infodesk. Meneer de ik.wil.je.nog.wel.helpen.maar.mijn.toko.is.nu.net.dicht. kruist nog even snel op de kaart wat highlights van het eiland aan.
Gek dat de infodesk net dicht gaat terwijl de laatste boot aan komt. Of is dat juist slim.......Mmmmmm. Hij vraagt waar we naar onze verblijfplaats. Het eiland is groot. Je bent ongeveer 2 uur en twintig minuten kwijt om van noord naar zuid te rijden en 45 minuten van oost naar west. Meneer de je weet wel geeft ons het advies om voor donker op plaats van bestemming te zijn. Bij donker is het hier lastig rijden ivm de kangoeroes die als het schemerig wordt massaal tevoorschijn te komen..........jaaajaaaah..........we moeten nog heel wat kilometers naar het zuiden rijden ........en........we kunnen niet sneller. Meneer je weet wel woont hier al jaren en rijdt hier ook zeker niet bij donker........jaja.....het is duidelijk. Tijdens onze autotrip in Australië hebben we al veel levenloze kangoeroes aan de kant van de weg zien liggen. Ja........je zal maar zo’n beest voor je wielen krijgen...........Mmmmmmm. We begonnen de dag met volop zon, maar in de loop van de dag is het wolkendek aardig samen gesmolten tot een donkere massa. Tijdens ons eilandritje begint te regenen.......ja......dit hadden we niet besteld! Nu weet ik gelukkig zo langzamerhand waar de ruitenwisser zit die we zo af en toe ook nog als richtingaanwijzer gebruiken. Ons onderkomen is dicht in de buurt bij de Flinders Chase National Park. Ik denk dat we het hier wel een paar dagen uithouden.
De volgende dag: na ons ontbijt gaan we richting het National Park. Als eerst maken we een korte wandeling om koala’s en kangoeroes te spotten. Helaas zien we maar 2 kangoeroes......tenminste........misschien was het dezelfde...en twee koala beertjes die ook nog hoog in de boom zitten. Geen goede vangst.....maar we zijn nog niet aan het eind van onze reis.....Daarna gaat de tocht naar o.a. de Remarkable Rocks en Admirals Arch. Wat een prachtige omgeving zeg. Vandaag is het weer wisselvallig. Dan schijnt de zon en is het 22 graden..........dan regent het en voelt het meteen weer een stuk frisser aan. Gelukkig......bij het foto’s maken laat de zon zich van de goede kant zien. Onze laatste bezichtiging is bij Kelly Hill Caves. Ook dit is het bezien zeker waard. Bij het verlaten van de cave worden we door een man aangesproken. Do you come from Holland..........yep............where do you live in Holland..........Fryslan...... where in Fryslan.......Leeuwarden.....ohhhhh my mam is coming from Leeuwarden.......nice place........every visitor from Holland comes from Amsterdam..........nou.....wij niet. Simon heeft zijn fleece jack aan met op zijn mouw een kleine Friese vlag. Ohhhh.....you make my day......nou als we zo snel iemand blij kunnen maken........graag gedaan. De dag vliegt voorbij. We hebben nog één dag voor de boeg op dit leuke eiland.
Volgende dag: we hebben drie wensen voor deze dag. De Seal Bay Conservation Park, Little Sahara en Hanson Bay Wildlife Sanctuary. Bij de Seal Bay zijn veel robben op het strand. Het eiland heet Kangoeroe eiland, maar we hebben ondertussen meer robben gezien dan kangoeroes. Een tip.....ze kunnen dit eiland beter Robben Eiland noemen.....haha. Bij de intree van deze Bay vraagt Simon een consession kaartje........
oude§§§§korting..........maar ik krijg ook zo’n kaartje ...... vergissing???....
Of zie ik er ook consession achtig uit.....haha. We houden het er maar op dat het zo zijn voordelen heeft om in het bezit te zijn van een wat oudere man .......haha. Little Sahara........ja wat zal ik daar van zeggen.........het woord Sahara......het zegt het al.......veel zand......prachtig..........wat kan zo’n eiland veel verschillende gezichten hebben......bijzonder. Bij ons laatste bezoekje gaan we hopelijk wat meer wildlife zien. Het is ondertussen gaan regenen en het is frisjes. We besluiten na het zien van koala’s en een kangoeroe met een jong in de buidel weer richting ons onderkomen te gaan. We zetten lekker de kachel aan om weer even op temperatuur te komen en gaan de rest van de tijd in de relax mode. We hebben alle mooie plekjes op dit eiland wel bezocht en gaan morgenochtend weer met de ferry richting vaste wal om onze toer weer voort te zetten. Bye bye prachtig Kangoeroe/Robben Eiland.

• 04 Oktober 2018 - 13:37

Karla:

Hoi Rina en Simon, wat een mooi verslag van Kangaroo Island. Bijzonder. Leuk om jullie zo te volgen. Prachtige foto's. Groetjes Karla

• 04 Oktober 2018 - 14:04

Klaske:

Hallo Simon en Rina, geweldig leuk jullie te volgen en wat een mooi verslag weer gemaakt.
    Natuur is daar prachtig en de foto's bevestigen dat.
    Dank je wel!!
    Nog een mooie verdere reis gewenst..
    Groetjes Appie en Klaasje

• 04 Oktober 2018 - 18:28

Johanna:

Wat schrijf je toch leuk, Rina. Ik geniet op afstand mee.

• 05 Oktober 2018 - 17:18

Elly Kats:

Ha die Rina, heb net al je verslagen even achter mekaar gelezen. Superleuk! Lijkt me een prachtige wereld daar. Moest vooral lachen om de ruitenwisser/richtingaanwijzer hhhhh. Groetjes!