Rondreis Ethiopie - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van simonrina - WaarBenJij.nu Rondreis Ethiopie - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van simonrina - WaarBenJij.nu

Rondreis Ethiopie

Blijf op de hoogte en volg

20 September 2017 | Ethiopië, Addis Abeba

Dag 6 Ethiopie reis

Al vroeg in de ochtend kraait onze haan. Wat we gister niet hebben kunnen doen, gaan we vandaag doen. Krokodillen en nijlpaarden spotten, en wat er nog allemaal nog meer voorbij vliegt.
Ons ontbijt staat al klaar. Hier hebben we gister nadrukkelijk om gevraagd, om zo wat tijdwinst te creëren die we zeker nodig zullen hebben, want het wordt een lange reisdag.
Vandaag heeft één van onze matties darmproblemen. Gister had ik ook al een wat rommelig gevoel in mijn darmstreek.......even rustig aan met eten. Dit wordt vandaag een meelkoekje coca cola dieet.......snel de kop indrukken......kunnen we in deze reis niet gebruiken. Ja.......waar krijg je het zo snel vandaan!!!
We gaan richting boot. Hopende dat de gasten die we graag voor de camera willen hebben ook wakker zijn. Net op het water zijnde meldt het eerste nijlpaard zich al aan. Lastig om deze voor de lens te krijgen. Hij/ zij laat alleen ogen en oren zien, en wanneer ik een foto wil maken, is hij/zij al weer kopje onder.....grr. We hebben nog anderhalf uur te gaan!!!!!! Op het water is ook een mannetje. Hij verplaatst zich op dun houten vlot. Hopelijk weet hij wat voor gasten hier rondzwemmen.....de aaibaarheidsfactor van het nijlpaard en de krokodil is niet erg hoog... hoop dat hij vanavond weer veilig aan tafel zit.
De visarend, de ooievaar, de reiger, de maraboe, .............ja ze zijn ook van de partij..............ik knip maar raak......er zal hopelijk toch één goede foto tussen zitten. We zullen het zien.
Leuk om op deze prachtige vroege ochtend met een bootje op het meer te dobberen, maar dan moet de motor van het bootje het niet opgeven.......hebben wij weer....we zijn gelukkig met twee bootjes. We stappen over op het bootje van de buren en we nemen de andere mee op sleeptouw. Bij aankomst staat onze mattie die darmproblemen heeft en niet mee is geweest, ons op te wachten.. één van onze chauffeurs heeft haar van het hotel opgehaald terwijl wij aan het varen waren....toppie.....ze is weer een beetje op de been. Imodium doet tijdelijk even wonderen. Ze moet wel mee, want we kunnen haar hier niet achterlaten.
Op de planning staat dat we vandaag bij de arbore stam op visite gaan en de markt bezoeken waar de hamar mensen rondlopen. Om deze planning te realiseren, moeten we voort maken.. we hebben lunchpakketjes mee....geen gedoe met bestellingen......dat scheelt weer. Tijdens de stop komt één van onze chauffeurs ter ore dat het water in het riviertje dat wij strak over moeten steken zodanig hoog staat dat het met onze vierwielers niet gaat lukken. Dan maar weer even opnieuw de tomtom instellen. Hierdoor komt ons programma er ook anders uit te zien. We gaan niet naar de arbore stam........deze pakken we op de terug weg.........we gaan alleen naar de markt. Tijdens de route raast het Ethiopische leven aan ons voorbij. Van mensen met grote takkenbos op hun rug tot kleine kinderen die de kudde koeien in goede banen leiden.......nou ja goede banen.......die beesten lopen een kant op die ze zelf leuk vinden.......en dat is vaak midden op de weg. Het wegdek waar we de kilometers op afleggen is van zodanig aard dat de chauffeurs veel slalom werk moeten verrichten om diepe kuilen en gaten in de weg te omzeilen.....en dan nog die koeien....het is bijna topsport.
Onderweg zien we voor ons een behoorlijke donkere wolken......dat kan niet uitblijven. Onze chauffeur merkt dat ook al op......rain is comming.....En ja hoor.....het gaat hozen. Door het vele water en het slechte zicht door de beslagen ramen zijn de gaten in het slechte wegdek nauwelijks nog te zien. We passen de snelheid wat aan. Gelukkig duurde de hoosbui niet lang en is het wegdek al snel weer wat beter te berijden. Nu zijn de kuilen goed zichtbaar...haha.....het water blijft daar in staan.
Eindelijk naderen we de markt. Deze is niet ver van ons hotel. Als we aankomen weten de locals ons wel weer te vinden. De mensen die hier rondlopen zien er bijzonder uit, maar ze laten zich niet zomaar fotograferen........totdat je een vijf bir flapje tevoorschijn tovert. Dan staan ze allemaal in het gareel. We lopen wat over de markt en al snel......ja dat zijn ze...komt er een pienter meisje naast me lopen die alles van me wil weten en redelijk engels spreekt. Ze wijkt niet van mijn zijde....loop ik loopt zij ook......sta ik stil, dan blijft ze naast me staan......Mmmmm.....ga kijken hoe lang ik dit leuk ga vinden. Ik probeer een foto te maken zonder daar voor te betalen...the little prinses betrapt me en zegt dat ik die foto moet wissen, want ik heb er niet voor betaald. Ik doe net of ik deze wis.........ze weet toch niet hoe de Nikon werkt.....zo slim is ze nou ook weer niet. Ze blijft bij me. Uit nieuwsgierigheid vraag ik waarom ze steeds naast me loopt. Daar heeft ze geen antwoord op en begint wat verlegen te lachen. Ik vraag haar vriendelijk om ons even zonder haar over de markt te laten lopen. Na twee keer vragen heeft ze de boodschap begrepen......maar ja als er één weg gaat krijg je er twee voor terug. Een meisje van tien jaar en een jochie......nou ik schat ......een paar jaar jonger. Het meisje zorgt ervoor dat ik haar zodanig vast houdt dat we onafscheidelijk zijn........de neem me maar mee naar huis stand. Het foto's maken laat ik even voor wat het is. Genoeg boze gezichten gezien als ik mijn super lens naar hun richt.
Het is genoeg geweest voor vandaag en we gaan richting Lodge. Ik moet toch het meisje achter later. Ze kijkt heel zielig door het raampje van onze vierwieler.......sorry.....misschien tot een volgende keer.
Een lekker doucheje.....en die hebben ze hier gelukkig......is heel erg welkom.
Vanavond vroeg naar bed.....wordt weer vroeg op.......morgenochtend vertrekken we om 6 uur......dus die haan moet nog vroeger gaan kraaien.......pff is dit nou vakantie......haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Addis Abeba

Etiopie

rondreis met Djoser

Recente Reisverslagen:

21 September 2017

Rondreis Ethiopie

21 September 2017

Rondreis Ethiopie

21 September 2017

Rondreis Ethiopie

20 September 2017

Rondreis Ethiopie

17 September 2017

Rondreis Ethiopie

Actief sinds 28 Okt. 2012
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 21260

Voorgaande reizen:

16 September 2019 - 18 September 2019

Afrika, shongololoexpres

16 September 2018 - 28 Oktober 2018

Rondreis Australie

13 September 2017 - 06 Oktober 2017

Etiopie

12 September 2016 - 14 Oktober 2016

Japan

04 November 2012 - 25 November 2012

India

Landen bezocht: