Japan - Reisverslag uit Matsuyama-shi, Japan van simonrina - WaarBenJij.nu Japan - Reisverslag uit Matsuyama-shi, Japan van simonrina - WaarBenJij.nu

Door: Rina

01 Oktober 2016 | Japan, Matsuyama-shi

Dag 8

Het is vandaag weer relax day. We slapen lekker uit in onze mooie kamer op onze lekkere grondspring, en we hebben als we de gordijnen open trekken een prachtig uitzicht op zee. Volgens mij hadden we de kamer tot twaalf uur en ik doe alles op mijn elfendertigst. Vakantie toch.... tot Simon me er even op wijst dat we tien uur al deze kamer moeten verlaten. Snel ontbijtje, douchetje en wegwezen.
Moeten de tijd nog even overbruggen tot 1 uur. We gaan met de taxi ( meneer Tanaka de buschauffeur zit weer lekker bij vrouwlief thuis denk ik) naar de ferry.
Simon wil nog even een kijkje nemen op het station wat niet ver bij het hotel vandaan is en daarna gaan we een romantische strandwandeling maken. Het is vandaag droog qua weer maar weer nat qua zweten. De zon is stekerig aanwezig dus het luie zweet heeft weer vrije gang.
We zijn ruim op tijd bij de lobby en lezen nog wat of kijken nog even een filmpje op de iPad.
De Japanners zijn wel mensen van de tijd. Eén uur staan er twee busjes en twee gewone taxi's voor het hotel. Onze twee koffers gaan richting gewone taxi. Helaas passen ons formaat koffers daar niet in, maar daar is wel een oplossing voor. Meneer de taxi heeft een snelbinder aan de onderkant van zijn achterklep. Probleem opgelost. We rijden met een half openstaande kofferbak richting ferry.
De boot gaat om twee uur. Wij mogen als eerste aan boord en de koffers worden met een liftje naar boven gehesen. Aardig dat we als eerste op de boot mogen, maar volgens mij zijn we ook meteen de laatsten. Een joekel van ferry alleen voor ons cluppie.
We hebben in de tweeëneenhalf uur vaartijd even kunnen socializen met onze clubgenoten, en Ben heeft ons nog wat vertelt over zijn bevindingen als bewoner van Japan.
Bij aankomst op ons volgende eiland stappen we in een andere bus richting Matsuyama (de tempels komen er aan).Deze bus heeft wel een akelig geluid bij het optrekken (we missen meneer Tanaka nu al). Volgens mij is er iets met zijn V-snaar. Haha heb er helemaal geen verstand van. Gelukkig hebben we deze bus maar één dag.
We hebben nog twee uur te gaan voor we bij ons hotel zijn en Ben vertelt ons in de tussentijd even over de lovestory van de japanners.
Ons hotel ziet het er modern uit. We overnachten weer in een hotel met gewone bedden. Joepie!!!!!!! Natuurlijk had dat andere ook wel wat maar dit ligt toch een stuk lekkerder. Mijn rug weer blij.
We gaan nog even een ontbijtje scoren voor morgen en gaan op zoeken naar een restaurantje voor het diner. We pakken de eerste de beste. M.. D.....
Terug in het hotel is het tijd voor onze trawassie. We blijven hier twee nachten, dus genoeg tijd om het wasje te laten drogen. We hoorden van de middag van iemand uit de club dat ze de was hadden uitbesteed. Het was nog niet heel veel was, maar toch. Toen ze de rekening kregen schrokken ze wel. 116 eurie. Een rib uit je lijf. De kleine lettertjes niet goed gelezen. Voor dat geld had ik het ook nog wel voor hun willen doen. Kunnen we weer andere leuke dingen voor doen.
Straks gaan we weer lekker koesen. Morgen vertrekken we om half negen en is het relaxen weer even voorbij.

Oyasumi nasai